1. Penegar, Kenneth L., 1968, Appraising the System of Criminal Law, Its Processes and Administration: North Carolina Law Review.

BibTeX
@article{s2f186eb937641dd2e078c5323729b54b17eb755cc,
    author = "Penegar, Kenneth L.",
    title = "Appraising the System of Criminal Law, Its Processes and Administration",
    year = "1968",
    journal = "North Carolina Law Review",
    url = "https://www.semanticscholar.org/paper/f186eb937641dd2e078c5323729b54b17eb755cc",
    is_oa = "true",
    openalex = "W2734624400",
    semanticscholar_id = "f186eb937641dd2e078c5323729b54b17eb755cc"
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2. Allen, George, 1972, The power to grant degrees: Higher Education Quarterly: v. 26, no. 4: p. 502-502.

BibTeX
@article{allen1972the,
    author = "Allen, George",
    title = "The power to grant degrees",
    year = "1972",
    journal = "Higher Education Quarterly",
    url = "https://doi.org/10.1111/j.1468-2273.1972.tb01923.x",
    doi = "10.1111/j.1468-2273.1972.tb01923.x",
    number = "4",
    openalex = "W2132525652",
    pages = "502-502",
    volume = "26"
}

3. Owen, T. A., 1972, The power to grant degrees: Higher Education Quarterly: v. 26, no. 3: p. 271-279.

BibTeX
@article{owen1972the,
    author = "Owen, T. A.",
    title = "The power to grant degrees",
    year = "1972",
    journal = "Higher Education Quarterly",
    url = "https://doi.org/10.1111/j.1468-2273.1972.tb01906.x",
    doi = "10.1111/j.1468-2273.1972.tb01906.x",
    number = "3",
    openalex = "W1987717905",
    pages = "271-279",
    volume = "26"
}

4. Anonymous, 1987, Genehmigung für Laser: Journal of Refractive Surgery: v. 3, no. 1: p. 34-34.

BibTeX
@article{anonymous1987grant,
    author = "Anonymous",
    title = "Genehmigung für Laser",
    year = "1987",
    journal = "Journal of Refractive Surgery",
    url = "https://doi.org/10.3928/1081-597x-19870101-12",
    doi = "10.3928/1081-597x-19870101-12",
    number = "1",
    openalex = "W4235429737",
    pages = "34-34",
    volume = "3"
}

5. Schadewald, R. J, 1988, The ICR Summer Institute, July 11-15, 1988.

BibTeX
@misc{schadewald1988the1,
    author = "Schadewald, R. J",
    title = "The ICR Summer Institute, July 11-15, 1988",
    year = "1988",
    howpublished = "Creation/ Evolution Newsletter, v. 8, p. 14-16",
    note = "talkorigins\_source = {true}; raw\_reference = {Schadewald, R. J., 1988, The ICR Summer Institute, July 11-15, 1988: Creation/ Evolution Newsletter, v. 8, p. 14-16.}"
}

6. Scott, E. C, 1988, ICR lehnte staatliche Genehmigung zur Verleihung von Abschlüssen ab.

BibTeX
@misc{scott1988icr2,
    author = "Scott, E. C",
    title = "ICR lehnte staatliche Genehmigung zur Verleihung von Abschlüssen ab",
    year = "1988",
    howpublished = "Creation/ Evolution Newsletter, v. 8, p. 4-5",
    note = "talkorigins\_source = {true}; raw\_reference = {Scott, E. C., 1988, ICR lehnte staatliche Genehmigung zur Verleihung von Abschlüssen ab: Creation/ Evolution Newsletter, v. 8, p. 4-5.}"
}

7. Buderi, Robert, 1990, Ablehnung von Gradverleihungen genehmigt: Nature: v. 343, no. 6258: p. 501-501.

BibTeX
@article{buderi1990approval,
    author = "Buderi, Robert",
    title = "Approval for degrees turned down",
    year = "1990",
    journal = "Nature",
    url = "https://doi.org/10.1038/343501c0",
    doi = "10.1038/343501c0",
    number = "6258",
    openalex = "W1631344400",
    pages = "501-501",
    volume = "343"
}

8. Dixon, Jennifer, 1992, USA: Genehmigung für die Oregon-Erfahrung verweigert: The Lancet: v. 340, no. 8816: p. 418-419.

BibTeX
@article{dixon1992usa,
    author = "Dixon, Jennifer",
    title = "USA: Genehmigung für die Oregon-Erfahrung verweigert",
    year = "1992",
    journal = "The Lancet",
    url = "https://doi.org/10.1016/0140-6736(92)91487-s",
    doi = "10.1016/0140-6736(92)91487-s",
    number = "8816",
    openalex = "W1994260932",
    pages = "418-419",
    volume = "340"
}

9. \\&NA;, 1995, US-Zulassung von???copycat??? Lungensurfactant verweigert: Inpharma Weekly: v. &NA;, Nr. 990: S. 22.

BibTeX
@article{na1995us,
    author = "\\\&NA;",
    title = "US-Zulassung von???copycat??? Lungensurfactant verweigert",
    year = "1995",
    journal = "Inpharma Weekly",
    url = "https://doi.org/10.2165/00128413-199509900-00046",
    doi = "10.2165/00128413-199509900-00046",
    number = "990",
    openalex = "W4244152198",
    pages = "22",
    volume = "\&NA;"
}

10. Klassen, A. und Klassen, D., 1996, Who Are the Donors in Organ Donation? The Family's Perspective in Mandated Choice: Annals of Internal Medicine: v. 125, no. 1: p. 70-73.

BibTeX
@article{doi10732600034819125119960701000011,
    author = "Klassen, A. und Klassen, D.",
    title = "Who Are the Donors in Organ Donation? The Family's Perspective in Mandated Choice",
    year = "1996",
    journal = "Annals of Internal Medicine",
    url = "https://www.semanticscholar.org/paper/e905555d1bb3de0da63493dadc29d5490c1f1cf3",
    doi = "10.7326/0003-4819-125-1-199607010-00011",
    is_oa = "true",
    number = "1",
    pages = "70-73",
    semanticscholar_citation_count = "66",
    semanticscholar_id = "e905555d1bb3de0da63493dadc29d5490c1f1cf3",
    volume = "125"
}

11. Wandel, C. und Kim, R. und Guengerich, F. und Wood, A., 2000, A POTENT INHIBITOR OF BOTH P-GLYCOPROTEIN AND CYP 3 A IN VITRO.

BibTeX
@misc{s21d2d6dfd9f1051119c05fc7021b7ffbcc5acd780,
    author = "Wandel, C. und Kim, R. und Guengerich, F. und Wood, A.",
    title = "A POTENT INHIBITOR OF BOTH P-GLYCOPROTEIN AND CYP 3 A IN VITRO",
    year = "2000",
    url = "https://www.semanticscholar.org/paper/1d2d6dfd9f1051119c05fc7021b7ffbcc5acd780",
    is_oa = "true",
    semanticscholar_citation_count = "1",
    semanticscholar_id = "1d2d6dfd9f1051119c05fc7021b7ffbcc5acd780"
}

12. Nichols, J., 2002, Pharmacist Scope of Practice: Annals of Internal Medicine: v. 136, no. 1: p. 79-85.

BibTeX
@article{doi10732600034819136120020101000014,
    author = "Nichols, J.",
    title = "Pharmacist Scope of Practice",
    year = "2002",
    journal = "Annals of Internal Medicine",
    url = "https://www.semanticscholar.org/paper/4af228f4bef472e4c3f616d513c0e947c7765df5",
    doi = "10.7326/0003-4819-136-1-200201010-00014",
    is_oa = "true",
    number = "1",
    pages = "79-85",
    semanticscholar_citation_count = "58",
    semanticscholar_id = "4af228f4bef472e4c3f616d513c0e947c7765df5",
    volume = "136"
}

13. Wheeler, E., 2003, The Max For The Minimum: Angebot eines Fachgebiets im Ingenieurwesen mit weniger als einem Fakultätsmitglied: Proceedings der Jahrestagung 2003: S. 8.1151.1-8.1151.6.

BibTeX
@article{doi10182601212552,
    author = "Wheeler, E.",
    title = "The Max For The Minimum: Angebot eines Fachgebiets im Ingenieurwesen mit weniger als einem Fakultätsmitglied",
    year = "2003",
    booktitle = "Proceedings der Jahrestagung 2003",
    url = "https://doi.org/10.18260/1-2--12552",
    doi = "10.18260/1-2--12552",
    is_oa = "true",
    pages = "8.1151.1-8.1151.6",
    semanticscholar_citation_count = "1",
    semanticscholar_id = "f5684d7078af5eb56d98a56a1e4f38fd5a14c5e7"
}

14. 2003, Influenza virus vaccine live intranasal--MedImmune vaccines: CAIV-T, influenza vaccine live intranasal.: Drugs in R&D.

Zusammenfassung

MedImmune Vaccines (ehemals Aviron) hat einen kaltadaptierten Lebendimpfstoff gegen Influenza [FluMist] entwickelt, der als Nasenspray verabreicht werden kann. FluMist ist der erste Lebendimpfstoff gegen Influenza und auch der erste nasal verabreichte Impfstoff, der in den USA vermarktet wurde. Der Impfstoff wird so formuliert sein, dass er lebend abgeschwächte (att) Influenza-Virus-Reassortanten der von den US Public Health Service für jede 'Grippe-Saison empfohlenen Stämme enthält. Der Impfstoff wird als kaltadaptiert (ca) bezeichnet, weil das Virus angepasst wurde, um bei 25 Grad Celsius in den Nasengängen effizient zu replizieren, die unter der normalen Körpertemperatur liegen. Die in dem saisonalen Impfstoff verwendeten Stämme werden auch temperaturabhängig (ts) gemacht, so dass ihre Replikation bei 37 Grad Celsius (Typ-B-Stämme) und 39 Grad Celsius (Typ-A-Stämme) eingeschränkt ist. Die kombinierte Wirkung der antigenen Eigenschaften und der att-, ca- und ts-Phänotypen der in dem Impfstoff enthaltenen Influenza-Stämme ermöglicht es den Viren, im Nasopharynx zu replizieren, um eine schützende Immunität zu erzeugen. Die ursprüngliche Formulierung von FluMist erfordert die Lagerung im Gefrierschrank während des gesamten Vertriebs. Da viele internationale Märkte keine Vertriebskanäle haben, die gut für den Verkauf von gefrorenen Impfstoffen geeignet sind, arbeiten Wyeth und MedImmune zusammen, um eine zweite Generation eines kühlschrankstabilen, flüssigen trivalenten kaltadaptierten Influenza-Impfstoffs (CAIV-T) zu entwickeln, der sich derzeit in Phase-III-Studien befindet. Zunächst wird die gefrorene Formulierung nur in den USA verfügbar sein. Für die Saison 2003-2004 wird FluMist A/New Caledonia/20/99 (H1N1), A/Panama/2007/99 (H3N2) (ähnlich A/Moscow/10/99) und B/Hong Kong/330/2001 enthalten. Aviron wurde am 15. Januar 2002 von MedImmune übernommen. Aviron ist nun eine hundertprozentige Tochtergesellschaft von MedImmune und heißt MedImmune Vaccines. Aviron erwarb FluMist im März 1995 durch eine kooperative Forschungs- und Entwicklungsvereinbarung (CRADA) mit dem US NIAID und einer Lizenzvereinbarung mit der University of Michigan, Ann Arbor, USA. Im Juni 2000 wurde die CRADA bis Juni 2003 verlängert. Aviron hält exklusive weltweite Rechte an dem Impfstoff mit Ausnahme Japans, wo Kaketsuken Pharmaceuticals (auch bekannt als Chemo-Sero-Therapeutic Research Institute) der Lizenznehmer ist. Aviron unterzeichnete eine Entwicklungs- und Lizenzvereinbarung mit Sang-A in Korea, die FluMist in Südkorea herstellen und vermarkten sollte. Allerdings beendete Aviron im Jahr 2000 alle Rechte und Lizenzen an Sang-A im Zusammenhang mit FluMist. Sang-A reagierte darauf, indem sie im August 2000 eine Klage gegen Aviron wegen Vertragsbruch und unlauterer und irreführender Geschäftspraktiken einreichte. Aviron reichte im Spätherbst 2001 eine Gegenklage ein, in der die Vorwürfe bestritten wurden. Im Jahr 1999 schloss Aviron eine Vereinbarung mit Wyeth-Lederle Vaccines für eine weltweite Zusammenarbeit bei der Vermarktung von FluMist. Unter dem 400 Millionen US-Dollar-Vertrag übertrug Aviron Wyeth-Lederle Vaccines exklusive weltweite Rechte zur Vermarktung von FluMist. Wyeth-Lederle Vaccines und Aviron (jetzt MedImmune Vaccines) werden FluMist in den USA gemeinsam bewerben, während Wyeth-Lederle Vaccines das ausschließliche Recht haben wird, das Produkt außerhalb der USA zu vermarkten. Wyeth wird Vermarktungsrechte für bis zu 11 Jahre innehaben. Die Zusammenarbeit schließt Korea, Australien, Neuseeland und bestimmte Länder im Südpazifik aus. Die Unternehmen werden an den regulatorischen, klinischen und Vermarktungsprogrammen für FluMist zusammenarbeiten, und beide werden flüssiges FluMist herstellen. MedImmune Vaccines soll durchschnittlich 40 % der Einnahmen aus FluMist erhalten; der Prozentsatz wird in den USA höher und in anderen Märkten niedriger sein. Aviron erhielt eine Vorabzahlung von 15 Millionen US-Dollar bei Inbetriebnahme der Vereinbarung. Im Dezember 2000 erhielt Aviron eine Meilensteinalzahlung von 15,5 Millionen US-Dollar von American Home Products (jetzt Wyeth), nachdem die US FDA das BLA für FluMist akzeptiert hatte. MedImmune Vaccines wird eine Meilensteinalzahlung von 20 Millionen US-Dollar bei US FDA-Zulassung erhalten. Aviron erhielt zudem eine zusätzliche Meilensteinalzahlung von 20 Millionen US-Dollar für Empfehlungen des Expaory Body. MedImmune Vaccines ist berechtigt, eine Zahlung von 10 Millionen US-Dollar für die Einreichung eines Lizenzantrags in Europa, eine Zahlung von 27,5 Millionen US-Dollar für die Zulassung einer kühlschrankstabilen flüssigen Formulierung von FluMist und bis zu 50 Millionen US-Dollar für die internationale Lizenzierung von FluMist zu erhalten. Im Juli 2003 gab MedImmune bekannt, dass es im zweiten Quartal 2003 etwa 28 Millionen US-Dollar an Meilensteinalzahlungen für die Zulassung von FluMist erhalten hatte. CSL Ltd von Australien wird an der Entwicklung, dem Verkauf und der Verteilung des Impfstoffs von MedImmune Vaccines in Australien, Neuseeland und bestimmten Ländern im Südpazifik zusammenarbeiten. MedImmune soll Forschungsprogramme für Impfstoffe gegen das respiratorische Synzytialvirus und das Zytomegalievirus von MedImmune Vaccines erwerben. Das primäre Interesse des Unternehmens liegt bei FluMist. Im Mai 2002 lizenzierte MedImmune exklusive Rechte an der proprietären menschlichen Zelllinie PER.C6 von Crucell für den Einsatz in seinen Influenza-Impfstoffprogrammen. Am 11. März 2002 änderte American Home Products seinen Namen sowie die Namen seiner Tochtergesellschaften Wyeth-Ayerst und Wyeth-Lederle in Wyeth. Die Impfstoffsparte von Wyeth heißt Wyeth Vaccines. Am 29. September 2000 gab Aviron bekannt, dass es einen Challenge Grant von 2,7 Millionen US-Dollar vom NIAID für die Entwicklung von Impfstoffen gegen pandemische Influenzastämme auf der Grundlage der intranasalen FluMist-Technologie erhalten hatte. Der kaltadaptierte Lebendimpfstoff gegen Influenza wurde seit 1975 in klinischen Studien mit mehreren Tausend Personen in den USA und Japan umfassend evaluiert. Aviron schloss Phase-II-klinische Studien bei Erwachsenen in den USA und Phase-III-Studien bei US-Kindern im Alter von 15 bis 71 Monaten ab. Zusätzliche Phase-III-Studien bei Erwachsenen und älteren Menschen laufen derzeit. Aviron begann zudem Phase-III-Studien, um die Sicherheit seines intranasalen Lebendimpfstoffs bei Kindern mit mäßiger bis schwerer Asthma zu testen. Der Impfstoff wird mit dem AccuSpray-Nasensystem von Becton Dickinson verabreicht, das das System für FluMist während der Influenzasaison 2001-2002 im Rahmen einer Vereinbarung mit Aviron aus dem August 1998 liefern wird. Am 7. März 2000 gab Aviron bekannt, dass Wyeth-Lederle Vaccines (jetzt Wyeth Vaccines) hatte eine Phase-II-Studie zur Überbrückung mit einer kühlschrankstabilen flüssigen Formulierung von FluMist im südlichen Hemisphären begonnen. Die randomisierte, einblinde Studie wird gemeinsam mit Aviron (jetzt MedImmune Vaccines) durchgeführt und soll die klinische Äquivalenz zwischen gefrorenem und flüssigem FluMist nachweisen. Zum Zeitpunkt der Ankündigung waren mehr als 500 Kinder im Alter von 1 bis 3 Jahren eingeschlossen worden, um entweder gefrorenes oder flüssiges FluMist zu erhalten. Die endgültige Studienpopulation beträgt etwa 1300. Wenn in dieser Studie die klinische Äquivalenz der beiden FluMist-Formen nachgewiesen wird, kann MedImmune Vaccines Daten aus Studien zu gefrorenem FluMist in Zulassungsanträgen für internationale Märkte verwenden. Aviron reichte im Juli 1998 eine Biologics Licence Application (BLA) bei der US-FDA ein. Die FDA lehnte diesen Antrag mit dem Grund der fehlenden Daten zu Herstellung, Validierung und Stabilität ab. Im Juni 1999 kündigte Aviron an, eine Überbrückungsstudie zu FluMist abgeschlossen zu haben, die dazu dienen sollte, einige der vom US-FDA für FluMist erforderlichen Herstellungsdaten bereitzustellen, das an einem von zwei Produktionsstandorten hergestellt wurde. Die vorläufige Analyse deutete darauf hin, dass die Ergebnisse die Ziele des Unternehmens erfüllt hatten. Das primäre Endpunkt der Studie war der Nachweis, dass die Charge von FluMist, die bei Packaging Coordinators, Inc. in Philadelphia gemischt und abgefüllt wurde, eine ähnliche Immunogenität für alle drei Influenzastämme 1997-98 aufwies wie das Impfstoff, der in früheren klinischen Studien verwendet wurde und von Medeva Pharma (jetzt Evans Vaccines, eine Tochtergesellschaft von PowderJect Pharmaceuticals) in England hergestellt wurde. Der sekundäre Endpunkt war der Nachweis, dass diese Chargen von FluMist ähnliche Sicherheits- und Verträglichkeitsprofile aufwiesen. Aviron reichte im Oktober 2000 eine BLA ein. Allerdings lehnte ein FDA-Beratungsausschuss Ende Juli 2001 die Empfehlung zur Zulassung des Impfstoffs ab, da Bedenken hinsichtlich der Sicherheit geäußert wurden. Aviron erhielt daraufhin ein Complete Response Letter von der FDA, das zusätzliche klinische und herstellungstechnische Daten forderte. Aviron erklärte, dass es diese Daten bereitstellen sollte, ohne weitere klinische Studien durchzuführen. Im Januar 2002 reichte Aviron zusätzliche klinische und herstellungstechnische Daten zu FluMist bei der US-FDA ein. MedImmune erhielt am 10. Juli 2002 ein zweites Complete Response Letter von der US-FDA, das Klarstellung und zusätzliche Daten in Bezug auf zuvor eingereichte Informationen forderte. Eines der wichtigsten von der US-FDA aufgeworfenen Probleme war die erhöhte Rate an Asthma und Keuchen bei Patienten im Alter von 18 bis 35 Monaten, die FluMist verwendeten. MedImmune erwägt zwei Optionen, um dieses Problem zu lösen: entweder Patienten mit Asthma und Keuchen vom Etikett auszuschließen oder Patienten im Alter von 18 bis 30 Monaten von der vorgeschlagenen Indikation auszuschließen. Am 26. August 2002 meldete MedImmune, dass es die Einreichung der von der US-FDA für FluMist angeforderten Informationen abgeschlossen habe. Am 17. Dezember 2002 empfahl der Beratungsausschuss der US-FDA für Impfstoffe und verwandte biologische Produkte (VRBPAC), dass die FDA FluMist zur Vorbeugung von Influenza bei gesunden Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen (Alter 5-49 Jahre) genehmigen sollte. Obwohl der VRBPAC für die Sicherheit des Produkts in der Altersgruppe von 50 bis 64 Jahren stimmte, glaubten sie, dass der Datensatz zur Wirksamkeit für diese Altersgruppe unzureichend war. Der Ausschuss hat auch empfohlen, Head-to-Head-Studien durchzuführen, die FluMist mit dem auf dem Markt befindlichen dreiwertigen inaktivierten Impfstoff vergleichen. Von der VRBPAC vorgeschlagene zusätzliche klinische Studien waren Shedding-Studien, um die Wahrscheinlichkeit der Übertragung des Influenzaimpfstoffvirus auf einen Hochrisikopatienten klarer zu definieren, und jährliche Revakzinierungsstudien. Am 30. Januar 2003 kündigte MedImmune an, dass es ein Complete Response Letter von der US-FDA erhalten habe, das Klarstellung und zusätzliche Informationen in Bezug auf zuvor eingereichte Daten forderte. Es wurden keine zusätzlichen klinischen Studien angefordert. Das Unternehmen antwortete auf die fünf Fragen, die im Brief enthalten waren, am 7. Februar 2003. (ABSTRACT TRUNCATED)

BibTeX
@article{s251c60c9934b6054fbe4bdc4e069d719625f3fd39,
    title = "Influenza virus vaccine live intranasal--MedImmune vaccines: CAIV-T, influenza vaccine live intranasal.",
    year = "2003",
    journal = "Drugs in R\&D",
    abstract = "MedImmune Vaccines (formerly Aviron) has developed a cold-adapted live influenza virus vaccine [FluMist] that can be administered by nasal spray. FluMist is the first live virus influenza vaccine and also the first nasally administered vaccine to be marketed in the US. The vaccine will be formulated to contain live attenuated (att) influenza virus reassortants of the strains recommended by the US Public Health Service for each 'flu season. The vaccine is termed cold-adapted (ca) because the virus has been adapted to replicate efficiently at 25 degrees C in the nasal passages, which are below normal body temperature. The strains used in the seasonal vaccine will also be made temperature sensitive (ts) so that their replication is restricted at 37 degrees C (Type B strains) and 39 degrees C (Type A strains). The combined effect of the antigenic properties and the att, ca and ts phenotypes of the influenza strains contained in the vaccine enables the viruses to replicate in the nasopharynx to produce protective immunity. The original formulation of FluMist requires freezer storage throughout distribution. Because many international markets do not have distribution channels well suited to the sale of frozen vaccines, Wyeth and MedImmune are collaborating to develop a second generation, refrigerator-stable, liquid trivalent cold-adapted influenza vaccine (CAIV-T), which is in phase III trials. Initially, the frozen formulation will only be available in the US. For the 2003-2004 season, FluMist will contain A/New Caledonia/20/99 (H1N1), A/Panama/2007/99 (H3N2) (A/Moscow/10/99-like) and B/Hong Kong/330/2001. Aviron was acquired by MedImmune on 15 January 2002. Aviron is now a wholly-owned subsidiary of MedImmune and is called MedImmune Vaccines. Aviron acquired FluMist in March 1995 through a Co-operative Research and Development Agreement (CRADA) with the US NIAID, and a licensing agreement with the University of Michigan, Ann Arbor, USA. In June 2000, the CRADA was extended through to June 2003. Aviron holds exclusive worldwide rights to the vaccine except for Japan, where Kaketsuken Pharmaceuticals (also known as Chemo-Sero-Therapeutic Research Institute) is the licensee. Aviron signed a development and licensing agreement with Sang-A in Korea, which was to manufacture and market FluMist in South Korea. However, in 2000, Aviron terminated all rights and licences to Sang-A relating to FluMist. Sang-A responded by filing a suit against Aviron in August 2000, for breach of contract and unfair and deceptive business practices. Aviron filed a counter claim denying the allegations in late Sept 2001. In 1999, Aviron entered into an agreement with Wyeth-Lederle Vaccines for worldwide collaboration in the marketing of FluMist. Under the $US400 million agreement, Aviron granted Wyeth-Lederle Vaccines exclusive worldwide rights to market FluMist. Wyeth-Lederle Vaccines and Aviron (now Med-Immune Vaccines) will co-promote FluMist in the US, while Wyeth-Lederle Vaccines will have the exclusive right to market the product ex-US. Wyeth will hold marketing rights for up to 11 years. The collaboration excludes Korea, Australia, New Zealand and certain South Pacific countries. The companies will collaborate on the regulatory, clinical and marketing programmes for FluMist and both will manufacture liquid FluMist. MedImmune Vaccines is to receive an average of 40\% of revenues from FluMist; the percentage will be higher in the US and lower in other markets. Aviron received a $US15 million upfront payment upon initiation of the agreement. In December 2000, Aviron received a $US15.5 million milestone payment from American Home Products (now Wyeth) after the US FDA accepted the BLA for FluMist. MedImmune Vaccines will receive a $US20 million milestone payment upon US FDA approval. Aviron also received an additional $US20 million in milestone payments for expaory body recommendations. MedImmune Vaccines is entitled to receive a $US10 million payment for submitting a licence application in Europe, a $US27.5 million payment for approval of a refrigerator-stable liquid formulation of FluMist and as much as $US50 million for licensing of FluMist internationally. In July 2003 MedImmune announced that it had received approximately $US28 million in milestone payments during Q2 of 2003 for the approval of FluMist. CSL Ltd of Australia will collaborate on the development, sale and distribution of MedImmune Vaccine's vaccine in Australia, New Zealand and certain countries in the South Pacific. MedImmune is to acquire vaccine research programmes in respiratory syncytial virus and cytomegalovirus from MedImmune Vaccines. The company's primary interest is in FluMist. In May 2002, MedImmune licensed exclusive rights to Crucell's proprietary human cell line PER.C6 for use in its influenza vaccine programmes. On 11 March 2002, American Home Products changed its name and the names of its subsidiaries Wyeth-Ayerst and Wyeth-Lederle to Wyeth. Wyeth's vaccines division is called Wyeth Vaccines. On 29 September 2000, Aviron announced that it had been awarded a $US2.7 million Challenge Grant from NIAID for development of vaccines against pandemic strains of influenza based on FluMist intranasal technology. The cold-adapted live influenza vaccine has been widely evaluated in the US and Japan since 1975 in clinical trials involving several thousand people. Aviron completed phase II clinical trials in adults in the US and phase III trials in US children aged 15-71 months. Additional phase III trials in adults and the elderly are ongoing. Aviron also commenced phase III trials to test the safety of its intranasal live vaccine in children with moderate to severe asthma. The vaccine is delivered using the AccuSpray nasal delivery system by Becton Dickinson, which will supply the system for FluMist through the 2001-2002 influenza season under an agreement with Aviron made in August 1998. On 7 March 2000, Aviron announced that Wyeth-Lederle Vaccines (now Wyeth Vaccines) had begun a phase II bridging study with a refrigerator-stable liquid formulation of FluMist in the Southern Hemisphere. The randomised single-blind trial is being conducted together with Aviron (now MedImmune Vaccines) and is intended to demonstrate clinical equivalence between frozen and liquid FluMist. At the time of the announcement, more than 500 children aged 1-3 years had been enrolled to receive either frozen or liquid FluMist. The final study population is approximately 1300. If clinical equivalence of the two forms of FluMist is demonstrated in this study, MedImmune Vaccines will be able to use data from trials of frozen FluMist in licence applications for international markets. Aviron submitted a Biologics Licence Application (BLA) to the US FDA in July 1998. The FDA rejected this application on the grounds of a lack of data on manufacturing, validation and stability. In June 1999, Aviron announced that it had completed a bridging study on FluMist designed to provide some of the manufacturing data required by the US FDA on FluMist prepared at one of two manufacturing sites. Preliminary analysis indicated that the results had met the company's objectives. The primary endpoint of the study was to demonstrate that the batch of FluMist blended and filled at Packaging Coordinators, Inc. in Philadelphia had similar immunogenicity for all three 1997-98 influenza strains as the vaccine used in earlier clinical trials, which was manufactured by Medeva Pharma (now Evans Vaccines, a subsidiary of PowderJect Pharmaceuticals) in England. The secondary endpoint was to show that these lots of FluMist had similar safety and tolerability profiles. Aviron then submitted a BLA in October 2000. However, in late July 2001, an FDA advisory committee declined to recommend approval of the vaccine, citing concerns with safety. Aviron subsequently received a Complete Response Letter from the FDA requesting additional clinical and manufacturing data. Aviron stated that it should be able to provide these data without conducting further clinical trials. In January 2002, Aviron submitted additional clinical and manufacturing data on FluMist to the US FDA. MedImmune received a second Complete Response Letter from the US FDA on 10 July 2002, requesting clarification and additional data relating to previously submitted information. One of the most significant issues raised by the US FDA was the exacerbated rate of asthma and wheezing in 18-35-month-old patients using FluMist. MedImmune is considering two options to address this issue; to either exclude patients with asthma and wheezing from the label, or to exclude 18- to 30-month-old patients from the proposed indication. On 26 August 2002, MedImmune reported that it had completed the submission of information requested by the US FDA for FluMist. On 17 December 2002, the US FDA's Vaccination and Related Biologicals Products Advisory Committee (VRBPAC) recommended that the FDA approve FluMist to prevent influenza in healthy children, adolescents and adults (ages 5-49 years). Even though the VRBPAC voted in favour of the product's safety in the 50- to 64-year age group, they believed that the data set on efficacy for this age group was insufficient. The committee has also recommended that head-to-head studies should be conducted comparing FluMist to the marketed trivalent inactivated vaccine. Additional clinical trials suggested by the VRBPAC were shedding studies to more clearly define the probability of transmitting the influenza vaccine virus to a high-risk patient and annual revaccination studies. On 30 January 2003, MedImmune announced that it had received a Complete Response Letter from the US FDA requesting clarification and additional information relating to data previously submitted. No additional clinical trials were requested. The company responded to the five questions contained in the letter on 7 February 2003. (ABSTRACT TRUNCATED)",
    url = "https://www.semanticscholar.org/paper/51c60c9934b6054fbe4bdc4e069d719625f3fd39",
    doi = "10.2165/00126839-200304050-00007",
    is_oa = "true",
    pmid = "12952502",
    semanticscholar_citation_count = "19",
    semanticscholar_id = "51c60c9934b6054fbe4bdc4e069d719625f3fd39"
}

15. Bosch, Xavier, 2004, Chirurg verweigerte ethische Genehmigung für Gesichtsverpflanzung: The Lancet: v. 363, no. 9412: p. 871.

BibTeX
@article{bosch2004surgeon,
    author = "Bosch, Xavier",
    title = "Surgeon denied ethics approval for face transplantation",
    year = "2004",
    journal = "The Lancet",
    url = "https://doi.org/10.1016/s0140-6736(04)15778-4",
    doi = "10.1016/s0140-6736(04)15778-4",
    number = "9412",
    openalex = "W2091864027",
    pages = "871",
    volume = "363"
}

16. MECHCATIE, ELIZABETH, 2007, FDA-Genehmigung für Guaifenesin-Produkte verweigert: Family Practice News: v. 37, no. 12: p. 41.

BibTeX
@article{mechcatie2007fda,
    author = "MECHCATIE, ELIZABETH",
    title = "FDA-Genehmigung für Guaifenesin-Produkte verweigert",
    year = "2007",
    journal = "Family Practice News",
    url = "https://doi.org/10.1016/s0300-7073(07)70759-4",
    doi = "10.1016/s0300-7073(07)70759-4",
    number = "12",
    openalex = "W2066169724",
    pages = "41",
    volume = "37"
}

17. 2009, Meyer v. Grant (1988): Encyclopedia of the First Amendment.

BibTeX
@misc{crossref2009meyer,
    title = "Meyer v. Grant (1988)",
    year = "2009",
    booktitle = "Encyclopedia of the First Amendment",
    url = "https://doi.org/10.4135/9781604265774.n870",
    doi = "10.4135/9781604265774.n870",
    openalex = "W4247405860"
}

18. Attard, G., 2009, Third cycle university studies in Malta : current schemes and possible structured programs of studies in agricultural engineering and in the emerging discipline of biosystems engineering: OAR@UM (University of Malta).

Zusammenfassung

Die Universität Malta hat erst kürzlich die allgemeinen Vorschriften für universitäre Postgraduierten-Awards und die Doktor der Philosophie - Ph.D. - Grad-Vorschriften genehmigt. Auf dieser Grundlage hat der Senat die Ph.D.-Nebenvorschriften für die Fakultät für Ingenieurwesen genehmigt. Diese Nebenvorschriften sehen die Zulassung von Studierenden mit einem Hintergrund in den Naturwissenschaften vor und ermöglichen die Zusammenarbeit mit internationalen Institutionen unter vollem Einsatz der Austauschprogramme der Europäischen Union. Obwohl Biosystemtechnik in Malta noch ein neues Konzept ist, fördert das Institut für Landwirtschaft aktiv die Zusammenarbeit mit der Fakultät für Ingenieurwesen in diesem Wissenschaftsbereich. Die maltesische Bildung wird durch das Education Act (Kapitel 327) von 1988 und seine späteren Änderungen geregelt. Dieses Gesetz versucht, das Gesetz über die Bildung in Malta zu konsolidieren und zu reformieren. Die Republik Malta erkennt das Recht jedes Bürgers an, Bildung und Unterweisung ohne jede Unterscheidung nach Alter, Geschlecht, Überzeugung oder wirtschaftlichen Mitteln zu erhalten.

BibTeX
@article{s2e63af8201c81a95b821342b590b67e36746415aa,
    author = "Attard, G.",
    title = "Third cycle university studies in Malta : current schemes and possible structured programs of studies in agricultural engineering and in the emerging discipline of biosystems engineering",
    year = "2009",
    journal = "OAR@UM (University of Malta)",
    abstract = "The University of Malta has only recently approved the General Regulations for University Postgraduate Awards and the Doctor of Philosophy - Ph.D. - Degree Regulations. Based on these, Senate approved the Ph.D. Bye-Laws for the Faculty of Engineering. These bye-laws provide for admission into the programme of students with a background in the sciences and allows for collaboration with intemational institutions making full use of European Union exchange programs. Although Biosystems engineering is still a new concept in Malta, The Institute of Agriculture is actively promoting collaboration with the Faculty of engineering in this field of science. Maltese education is legislated through the Education Act (chapter 327) of 1988 and its later amendments. This act attempts to consolidate and reform the law relating to Education in Malta. The Republic of Malta recognizes the right of every citizen to receive education and instruction without any distinction of age, sex, belief or economic means.",
    url = "https://www.semanticscholar.org/paper/e63af8201c81a95b821342b590b67e36746415aa",
    is_oa = "true",
    openalex = "W2770160561",
    semanticscholar_citation_count = "1",
    semanticscholar_id = "e63af8201c81a95b821342b590b67e36746415aa"
}

19. Latimer, M. E., 2010, The Nation's First D.M.A. in Choral Music: History, Structure, and Pedagogical Implications: Journal of Historical Research in Music Education: v. 32, no. 1: p. 19-36.

BibTeX
@article{doi101177153660061003200103,
    author = "Latimer, M. E.",
    title = "The Nation's First D.M.A. in Choral Music: History, Structure, and Pedagogical Implications",
    year = "2010",
    journal = "Journal of Historical Research in Music Education",
    url = "https://www.semanticscholar.org/paper/1f6aad732677e68d337837c469c23fad554258a1",
    doi = "10.1177/153660061003200103",
    is_oa = "true",
    number = "1",
    pages = "19-36",
    semanticscholar_citation_count = "3",
    semanticscholar_id = "1f6aad732677e68d337837c469c23fad554258a1",
    volume = "32"
}

20. 2018, The Institute of Cancer Research (ICR): The Grants Register 2018: S. 402-402.

BibTeX
@incollection{crossref2018the,
    title = "The Institute of Cancer Research (ICR)",
    year = "2018",
    booktitle = "The Grants Register 2018",
    url = "https://doi.org/10.1007/978-1-349-94186-5\_609",
    doi = "10.1007/978-1-349-94186-5\_609",
    openalex = "W4245932840",
    pages = "402-402"
}

21. Straniero, L. und Asselta, R. und Fonzo, A., 2020, The SPID-GBA study: Neurology Genetics: v. 6, no. 6.

BibTeX
@article{s2364527c945c6cc05d006f3aa59e879743bf0ce79,
    author = "Straniero, L. und Asselta, R. und Fonzo, A.",
    title = "The SPID-GBA study",
    year = "2020",
    journal = "Neurology Genetics",
    url = "https://www.semanticscholar.org/paper/364527c945c6cc05d006f3aa59e879743bf0ce79",
    doi = "10.1212/nxg.0000000000000523",
    is_oa = "true",
    number = "6",
    semanticscholar_citation_count = "13",
    semanticscholar_id = "364527c945c6cc05d006f3aa59e879743bf0ce79",
    volume = "6"
}